فروشگاه وبرا الکتریک
وبرا الکتریک

داکت برق چیست؟ آشنایی با انواع داکت برق

داکت برق چیست؟ آشنایی با انواع داکت برق

02/07/15 - 11:47:40

دسته بندی مقاله :

داکت برق ,

0

9 دقیقه مطالعه

داکت برق و ترانک شبکه جزو تجهیزات الکتریکی مدرن در صنعت سیم کشی محسوب می شوند. انواع مختلف این تجهیز به صورت گسترده‌ای در ادارات، کارخانجات، آموزشگاه‌ها و هر کجا که تجهیزات برقی و شبکه‌ای قرار دارد، نصب می‌شود. هدف استفاده از این محصول، حفاظت از کابل ها و زیبایی بخشیدن به محیط از طریق مدیریت کابل ها است. در این مقاله از وبرا الکتریک قصد داریم انواع داکت سیم برق و کاربرد آن ها را به شما معرفی کنیم.


داکت چیست؟

داکت برق (Cable Duct) به کانالی پلاستیکی گفته می شود که به منظور عبور سیم و کابل برق در ساختمان‌ها و مکان‌های سرپوشیده و مسقفی که حجم کابل‌های شبکه، برق و تلفن بالا بوده و نظم دادن به آن‌ها کار سخت و زمانبری است، استفاده می شود. از این محصول می توان برای انواع کابل برق، کابل شبکه، فیبر نوری یا هر نوع کابل دیگری استفاده کرد.

داکت ها از یک بدنه و درب جداگانه تشکیل شده اند که بر روی انواع سطوح به صورت روکار نصب می شوند. برای نصب انواع داکت علاوه بر خود داکت، به اتصالات دیگری از جمله زانویی، زاویه داخلی و خارجی، بست و ... هم نیاز است. این اتصالات با توجه به محیط و مکان استفاده داکت انتخاب و نصب می شوند. 

مزایای استفاده از داکت برق

  • نصب ساده و راحت
  • تنوع بالا
  • مدیریت و نظم بخشیدن به سیم و کابل های برق
  • حافظت از سیم و کابل در برابر عوامل محیطی
  • کاهش تاثیر نویز کابل‌های برق و شبکه بر روی یکدیگر
  • جلوگیری از بروز خطرات آتش‌سوزی و برق گرفتگی

انواع داکت برق

داکت ساده 

داکت ساده جزو ارزان ترین نوع داکت های موجود در بازار است که تنها از یک بدنه ساده و درب تشکیل شده است. همچنین این دسته از داکت ها به خاطر ساختار ساده ای که دارند جزو کارآمدترین وپرفروش ترین داکت های برق نیز محسوب می شوند.

جنس اغلب این محصولات از پلاستیک یا PVC بوده و بیشتر در ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری و ... استفاده می شوند.

داکت برق ساده به شکل مستطیلی و زاویه دار تولید می شود که اصطلاحا داکت کمانی نامیده می شود. داکت ساده کمانی به صورت منحنی بوده و برای مسیر کابل کشی در نقاط زاویه دار کاربرد دارد.

برای مشاهده قیمت داکت خانگی بدون شیار (داکت ساده) رعد کلیک کنید.داکت ساده 

داکت کف خواب (داکت زمینی)

داکت کف خواب برای کابل کشی بر روی سطح زمین استفاده می شود. طراحی داکت زمینی به صورت نیم دایره بوده و درب آن ها قابلیت قفل شدن دارد. داکت برق کف خواب در مقایسه با سایر انواع داکت، استحکام بالاتری دارد تا بتواند فشار ناشی از ضربه و وزن افراد را تحمل کند.

علاوه بر این از لحاظ رنگ و طرح، این دسته از داکت ها بسیار متنوع هستند. این ویژگی به کاربران کمک می کند تا بتوانند داکت مصرفی خود را با طراحی داخلی فضای مورد نصب خود هماهنگ کنند.

برای مشاهده قیمت داکت کف خواب چسب دار رعد کلیک کنید.

داکت کف خواب (داکت زمینی)

داکت شیاردار 

داکت شیاردار یکی از رایج ترین انواع داکت است که کارایی مشابه با داکت ساده اما ظاهری منحصر به فرد دارد. داکت شیاردار همانطور که از نامش پیداست، دارای شیارهایی بر روی سطح خود می باشد. این شیارها این امکان را به کاربران می دهند تا بتوانند در طول مسیر کابل کشی، کابل مورد نظر خود را از داکت برق خارج کنند. همچنین رطوبت و حرارت اضافی کابل ها به کمک این شیارها از داکت خارج شده و از داغ شدن سیم و کابل های برق جلوگیری می کند. 

از داکت شیاردار اغلب در تابلو برق های صنعتی فشار قوی و یا فشار ضعیف استفاده می شود و به علت حجم بالای سیم هایی که در داخل آن قرار می‌گیرد، درب آن ها قابلیت قفل شوندگی دارد.

برای مشاهده قیمت داکت شیاردار W&E کلیک کنید.

برای مشاهده قیمت داکت شیاردار رعد کلیک کنید.

داکت شیاردار 

داکت پارتیشن دار

می توان گفت داکت پارتیشن دار جزو محبوب ترین انواع داکت برق است. داخل این داکت ها پارتیشن هایی وجود دارد که به واسطه آنها می توان انواع سیم و کابل برق را از یکدیگر جدا کرده و به شکل ساده تری مدیریت کرد. از این رو این محصول می تواند یک گزینه مناسب برای مجموعه هایی با تعداد کابل بسیار بالا باشد.  

علاوه بر ظاهر زیبا، یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های داکت پارتیشن دار، مقاومت بالای آن در برابر نویز کابل ها و تداخل نیروی الکترومغناطیسی است.

داکت پارتیشن دار

داکت قرنیزی 

داکت قرنیزی در مواردی به کار می رود که نیاز به عبور هم زمان سیم و کابل های برق از روی دیوار یا کف باشد. این دسته از داکت برق ظاهری شبیه به قرنیز داشته و به شکل نواری از سنگ، چوب، پلاستیک و... در پایین دیوار و در امتداد آن نصب می شود. 

مهم ترین ویژگی داکت های قرنیزی علاوه بر عبور و نظم دادن به سیم ها و کابل های مختلف، حفاظت از آنها در برابر ضربه و جلوگیری از نفوذ مستقیم رطوبت و آب می باشد.

داکت قرنیزی 

داکت پشت چسبدار

داکت چسبی مانند سایر انواع داکت بوده با این تفاوت که برای نصب به تجهیزات جانبی مانند پیچ و مهره نیاز ندارد. این دسته از داکت برق را می توان تنها به کمک چسبی که پشت آن ها تعبیه شده است، بر روی تمام سطوح نصب کرد. 

داکت پشت چسب دار به دلیل نصب ساده و قیمت مقرون به صرفه ای که دارد، مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته اند.

داکت پشت چسبدار

ترانک یا ترانکینگ 

ترانک یا ترانکینگ شبکه نوع خاصی از انواع مختلف داکت برق است که از نظر جنس و کاربرد با آن متفاوت می باشد. ترانک ها علاوه بر ساماندهی و حفاظت از سیم ها و کابل های برق، قابلیت نصب کلید و پریز را نیز دارند. در واقع با استفاده از ترانک ها می توان تمام ادوات شبکه و برق را به یکدیگر متصل کرد. 

ترانک یا ترانکینگ 

تفاوت داکت و ترانکینگ شبکه 

با وجود اینکه داکت و ترانک شبکه از نظر کاربرد با یکدیگر مشابه هستند، اما تفاوت هایی نیز دارند. برخی از اساسی ترین تفاوت داکت و ترانک شبکه به صورت زیر است:

ابعاد : از ترانک برای سازماندهی کابل‌های برق، کابل شبکه و تلفن که حجم بالایی دارند، استفاده می‌شود. اما از داکت برای حجم کمتری از سیم ها و کابل های برق استفاده می شود. از این رو ترانک یا ترانکینگ شبکه در ابعاد بزرگتری نسبت به داکت تولید می شود.

میزان مقاومت : استحکام و مقاومت ترانک ها در برابر داکت ها بیشتر بوده و قابلیت هایی مانند ضدحریق بودن، ضد آب بودن و ... دارد.
سازماندهی و مدیریت پریز برق، تلفن و شبکه : از آنجایی که ترانک ها در ابعاد بزرگتری تولید می شوند، در نتیجه فضای بیشتری را نیز فراهم می کنند. این فضا باعث می شود که نحوه توزیع و مدیریت کابل ها بهتر بوده وهمچنین این امکان را فراهم می کند که کاربران بتوانند انواع کلید و پریز را داخل ترانکینگ قرار دهند.

قیمت : با توجه به این که کیفیت و شکل ظاهری و همچنین کاربرد ترانک نسبت به داکت بهتر می‌باشد، قیمت خرید و نصب آن نیز بیشتر است.

سایز داکت W&E

داکت W&E یکی از محصولات مجموعه وبرا الکتریک است. این محصول در شاخه های 2 متری تولید شده و با توجه به نوع و تعداد کابل هایی که درون داکت قرار می گیرد، سایزهای گوناگونی دارد. 

در کنار داکت W&E، وبرا الکتریک عرضه کننده انواع داکت برق برند رعد (RAAD) نیز می باشد. 

نوع داکت رنگ سایز
داکت شیاردار W&E طوسی - آبی 25*25
داکت شیاردار W&E طوسی - آبی 40*25
داکت شیاردار W&E طوسی - آبی 60*25
داکت شیاردار W&E طوسی - آبی 80*25
داکت شیاردار W&E طوسی - آبی 100*25
داکت شیاردار W&E طوسی - آبی 40*40
داکت شیاردار W&E طوسی - آبی 60*40
داکت شیاردار W&E طوسی - آبی 80*40
داکت شیاردار W&E طوسی - آبی 100*40
داکت شیاردار W&E طوسی - آبی 40*60
داکت شیاردار W&E طوسی - آبی 60*60
داکت شیاردار W&E طوسی - آبی 80*60
داکت شیاردار W&E طوسی - آبی 100*60
داکت شیاردار W&E طوسی - آبی 40*80
داکت شیاردار W&E طوسی - آبی 60*80
داکت شیاردار W&E طوسی - آبی 80*80
داکت شیاردار W&E طوسی - آبی 100*80
داکت شیاردار W&E طوسی - آبی 40*100
داکت شیاردار W&E طوسی - آبی 60*100
داکت شیاردار W&E طوسی - آبی 80*100
داکت شیاردار W&E طوسی - آبی 100*100
داکت شیاردار W&E طوسی - آبی 120*100

قیمت و خرید داکت W&E

وبرا الکتریک به عنوان یکی از بزرگترین مراکز فروش تجهیزات الکتریکی، نزدیک به دو دهه در بازار لاله زار مشغول به فعالیت است. مدیران مجرب این مجموعه با گردهمایی تیم متخصص و حرفه ای سعی دارند با حذف واسطه، به عنوان نماینده مستقیم برندهای معتبر تجهیزات الکتریکی در سطح تهران و ایران، با کیفیت ترین محصولات را با قیمتی مناسب در اختیار کاربران قرار دهند. 

شما می توانید برای مشاهده قیمت و خرید داکت برق برند W&E و رعد، از طریق راه های ارتباطی زیر با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.
 

با تیم مجرب وبرا الکتریک در ارتباط باشید

شماره های تماس فروشگاه

33914059 - 33942315 - 33994533 - 33901836 - 33999160-3 ​

شماره های تماس دفتر

66341699 - 66341703 - 66341673 - 66341743


شبکه های اجتماعی فروشگاه

کارشناس فروش خانم تجلی

کارشناس فروش خانم صادقی

کارشناس فروش آقای غلامی

محصولات مرتبط فروشگاه
پایه بست کمربندی چسب دار 40x40 مشکی | برند W&E پایه بست کمربندی چسب دار 40x40 مشکی | برند W&E

پایه بست کمربندی چسب دار 40x40 مشکی | برند W&E

خرید و قیمت پایه بست کمربندی چسب دار سایز 40×40 میلی متر - برند W&E - مشکی : پایه بست کمربندی برای نگه داشتن دسته های سیم و کابل که از طریق بست کمربندی به یکدیگر متصل شده اند، استفاده می شود.

شماره تماس

33901836 - 33999160-3

پایه بست کمربندی چسب دار 30x30 مشکی | برند W&E پایه بست کمربندی چسب دار 30x30 مشکی | برند W&E

پایه بست کمربندی چسب دار 30x30 مشکی | برند W&E

خرید و قیمت پایه بست کمربندی چسب دار سایز 30×30 میلی متر - برند W&E - مشکی : پایه بست کمربندی برای نگه داشتن دسته های سیم و کابل که از طریق بست کمربندی به یکدیگر متصل شده اند، استفاده می شود.

شماره تماس

33901836 - 33999160-3

پایه بست کمربندی چسب دار 25x25 مشکی | برند W&E پایه بست کمربندی چسب دار 25x25 مشکی | برند W&E

پایه بست کمربندی چسب دار 25x25 مشکی | برند W&E

خرید و قیمت پایه بست کمربندی چسب دار سایز 25×25 میلی متر - برند W&E - مشکی : پایه بست کمربندی برای نگه داشتن دسته های سیم و کابل که از طریق بست کمربندی به یکدیگر متصل شده اند، استفاده می شود.

شماره تماس

33901836 - 33999160-3

پایه بست کمربندی چسب دار 20x20 مشکی | برند W&E پایه بست کمربندی چسب دار 20x20 مشکی | برند W&E

پایه بست کمربندی چسب دار 20x20 مشکی | برند W&E

خرید و قیمت پایه بست کمربندی چسب دار سایز 20×20 میلی متر - برند W&E - مشکی : پایه بست کمربندی برای نگه داشتن دسته های سیم و کابل که از طریق بست کمربندی به یکدیگر متصل شده اند، استفاده می شود.

شماره تماس

33901836 - 33999160-3

پایه بست کمربندی چسب دار 40x40 سفید | برند W&E پایه بست کمربندی چسب دار 40x40 سفید | برند W&E

پایه بست کمربندی چسب دار 40x40 سفید | برند W&E

خرید و قیمت پایه بست کمربندی چسب دار سایز 40×40 میلی متر - برند W&E - سفید : پایه بست کمربندی برای نگه داشتن دسته های سیم و کابل که از طریق بست کمربندی به یکدیگر متصل شده اند، استفاده می شود.

شماره تماس

33901836 - 33999160-3

پایه بست کمربندی چسب دار 30x30 سفید | برند W&E پایه بست کمربندی چسب دار 30x30 سفید | برند W&E

پایه بست کمربندی چسب دار 30x30 سفید | برند W&E

خرید و قیمت پایه بست کمربندی چسب دار سایز 30×30 میلی متر - برند W&E - سفید : پایه بست کمربندی برای نگه داشتن دسته های سیم و کابل که از طریق بست کمربندی به یکدیگر متصل شده اند، استفاده می شود.

شماره تماس

33901836 - 33999160-3

پایه بست کمربندی چسب دار 25x25 سفید | برند W&E پایه بست کمربندی چسب دار 25x25 سفید | برند W&E

پایه بست کمربندی چسب دار 25x25 سفید | برند W&E

خرید و قیمت پایه بست کمربندی چسب دار سایز 25×25 میلی متر - برند W&E - سفید : پایه بست کمربندی برای نگه داشتن دسته های سیم و کابل که از طریق بست کمربندی به یکدیگر متصل شده اند، استفاده می شود.

شماره تماس

33901836 - 33999160-3

پایه بست کمربندی چسب دار 20x20 سفید | برند W&E پایه بست کمربندی چسب دار 20x20 سفید | برند W&E

پایه بست کمربندی چسب دار 20x20 سفید | برند W&E

خرید و قیمت پایه بست کمربندی چسب دار سایز 20×20 میلی متر - برند W&E - سفید : پایه بست کمربندی برای نگه داشتن دسته های سیم و کابل که از طریق بست کمربندی به یکدیگر متصل شده اند، استفاده می شود.

شماره تماس

33901836 - 33999160-3

دیدگاه خود را بنویسید